تدریس خصوصی ریاضی نهایی و کنکور دهم تا دوازدهم آنلاین و حضوری در مشهد

تدریس مفهومی ، کنکوری و نهایی دروس ریاضی نهم تا دوازدهم بصورت آنلاین و حضوری در مشهد تماس 09227667074

تدریس خصوصی ریاضی نهایی و کنکور دهم تا دوازدهم آنلاین و حضوری در مشهد

تدریس مفهومی ، کنکوری و نهایی دروس ریاضی نهم تا دوازدهم بصورت آنلاین و حضوری در مشهد تماس 09227667074

سلام وقتتون بخیر خوشحالم که وبلاگم رو تماشا میکنید اینجا پر است از ریاضی
برای کلاسهای آنلاین (و حضوری در مشهد و شهرهای نزدیک) کنکور ریاضی و تجربی و یا کلاسهای آمادگی امتحانات نهایی همچنین مشاوره دروس ریاضی با شماره زیر تماس بگیرید
09227667074
به امید موفقیت همه

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

📱 معلم‌های ریاضی در اینستاگرام؛ تکنیک‌هایی که گاهی دردسر می‌شن!

 

این روزا اگه یه سر به اینستاگرام بزنی، با یه عالمه صفحه‌ی آموزشی روبه‌رو می‌شی که معلم‌های ریاضی دارن توش تکنیک‌های حل مسئله رو آموزش می‌دن. از «ترفند حل سریع معادله» گرفته تا «روش برق‌آسا برای پیدا کردن زاویه»، همه‌چی هست. ظاهرش خیلی جذابه؛ ویدیوهای کوتاه، رنگ و لعاب زیاد، و یه عالمه لایک و کامنت. ولی یه سوال مهم این وسط هست: آیا همه‌ی این تکنیک‌ها واقعاً به درد دانش‌آموز می‌خوره؟

 

🎯 تکنیک‌هایی که تحلیل رو می‌کُشن!

 

خیلی از این روش‌ها، به‌جای اینکه قدرت تحلیل دانش‌آموز رو بالا ببرن، تبدیل می‌شن به یه سری فرمول حفظی. مثلاً یه تکنیک برای حل سریع یه نوع خاص از سوال مثلثات آموزش داده می‌شه، ولی دانش‌آموز نمی‌فهمه چرا اون روش جواب می‌ده. فقط یاد می‌گیره که «اگه این شکلی بود، این کارو بکن». نتیجه؟ وقتی یه سوال مشابه ولی با یه تفاوت کوچیک میاد، دانش‌آموز همون روش رو استفاده می‌کنه و اشتباه می‌زنه.

 

🧠 از فهمیدن تا حفظ کردن؛ یه سقوط دردناک

 

ریاضی یعنی فهمیدن، یعنی تحلیل کردن، یعنی اینکه بدونی چرا یه رابطه وجود داره. ولی وقتی آموزش تبدیل می‌شه به «ترفند»، دانش‌آموز کم‌کم از مسیر فهمیدن فاصله می‌گیره. به‌جای اینکه فکر کنه، فقط دنبال یه تکنیکه که زودتر به جواب برسه. اینجاست که ریاضی از یه درس منطقی و شیرین، تبدیل می‌شه به یه کابوس حفظی.

 

🔄 سوال‌های مشابه ولی متفاوت؛ دام بزرگ تکنیک‌ها

 

یکی از مشکلات بزرگ این سبک آموزش اینه که دانش‌آموز فکر می‌کنه همه‌ی سوال‌هایی که ظاهرشون شبیه‌ان، باید با یه روش حل بشن. مثلاً دو تا سوال هندسه که هر دو یه مثلث دارن، ولی یکی‌شون نیاز به قضیه‌ی سینوس داره و اون یکی به قانون کسینوس. دانش‌آموز چون فقط یه تکنیک یاد گرفته، همون رو برای هر دو استفاده می‌کنه و نتیجه؟ اشتباه پشت اشتباه.

 

📚 آموزش باید ریشه‌ای باشه، نه نمایشی

 

آموزش ریاضی باید از پایه باشه، باید به دانش‌آموز یاد بده که چطور فکر کنه، چطور سوال رو تحلیل کنه، چطور بفهمه که کدوم روش برای کدوم سوال مناسبه. تکنیک خوبه، ولی وقتی بعد از فهمیدن بیاد، نه قبلش. اینستاگرام می‌تونه یه ابزار عالی باشه، ولی فقط وقتی که محتواش عمقی باشه، نه سطحی و نمایشی.

 

✋ یه پیشنهاد برای معلم‌های عزیز

 

اگه معلم ریاضی هستی و تو اینستاگرام فعالیت می‌کنی، یه خواهش دارم: قبل از اینکه یه تکنیک رو آموزش بدی، یه مقدمه‌ی تحلیلی براش بذار. به دانش‌آموز بگو چرا این روش جواب می‌ده، چه محدودیت‌هایی داره، و کجاها نباید استفاده بشه. اینطوری هم آموزش مؤثرتر می‌شه، هم دانش‌آموز قدرت تحلیلش رو حفظ می‌کنه.

هماهنگی کلاس خصوصی ریاضی

09201667074

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.